Instytut Muzyki i Tańca wspiera profesjonalnych muzyków, tancerzy i instytucje artystyczne w realizacji ich misji

Kierownictwo

 

Katarzyna Meissner – dyrektor

Managerka kultury, teatrolog z wieloletnim doświadczeniem z branży finansowej. Absolwentka kierunku wiedza o teatrze na warszawskiej Akademii Teatralnej. Zarządzanie kulturą, promowanie jej i szukanie synergii z biznesem – to jej największe pasje zawodowe.

W latach 2005–2013 współpracowała przy produkcji projektów kulturalnych m.in. z Instytutem Adama Mickiewicza, Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina, Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Stowarzyszeniem im. Ludwiga van Beethovena, Gdańskim Teatrem Szekspirowskim czy Teatrem Nowym w Poznaniu.

Brała udział w organizacji takich wydarzeń jak XVI Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina, Wielkanocny Festiwal im. Ludwiga van Beethovena, festiwal Jazzowa Jesień w Bielsku-Białej czy festiwal La Folle Journée 2010.

W latach 2012–2020 pracowała w strukturach Santander Bank Polska (wcześniej Banku Zachodnim WBK). Zarządzała komunikacją relacyjną w zakresie działań sponsoringowych, opracowywania strategii komunikacji, kreowania projektów budujących wizerunek marki.

Jest autorką projektu Santander Orchestra. W jego ramach młodzi muzycy mają możliwość rozwijać swoje umiejętności pod okiem wybitnych tutorów i dyrygentów i biorą udział w zajęciach, które przygotowują ich do świadomego i odpowiedzialnego kierowania karierą (m.in. prawo autorskie, zarządzanie finansami, komunikacja, marketing). Oprócz realizacji wielu działań biznesowych m.in. z zakresu optymalizacji procesów z ramienia banku kierowała również organizacją i komunikacją takich projektów jak UEFA Champions League, BZWBK Press Foto, Jazz Juniors, Hans Zimmer Tour czy koncert Davida Gilmoura w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

Kładzie silny nacisk na edukację środowisk artystycznych w zakresie zarządzania, marketingu i komunikacji oraz na działania wspierające stosowanie nowych technologii w kulturze. Tym obszarom poświęca wiele uwagi w ramach kierowania Instytutem Muzyki i Tańca.




                             

Aleksandra Dziurosz – zastępca dyrektora

                      

Tancerka, choreografka, nauczycielka tańca współczesnego, ruchu scenicznego i improwizacji. Doktor habilitowana sztuki w zakresie tańca, profesor Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, dyplomowana managerka kultury, pomysłodawczyni i dyrektorka Warszawskiego Teatru Tańca, dyrektorka Warsaw Dance Days. Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego, kierownik artystyczna Chopin University Dance Company.

Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej im. Ludomira Różyckiego w Bytomiu, Pedagogiki Baletu (dyplom z wyróżnieniem) w Akademii Muzycznej w Warszawie oraz podyplomowych studiów menedżerów kultury w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Choreografka spektakli tanecznych oraz twórczyni ruchu scenicznego w spektaklach teatralnych i operowych. Tworzyła m.in. dla Polskiego Teatru Tańca, Kieleckiego Teatru Tańca, Praskiego Baletu Kameralnego (Czechy), United Movement (Szwajcaria), Conservatorio Profesional de Danza w Sevillii (Hiszpania), Warszawskiej Opery Kameralnej, Teatru Powszechnego w Warszawie, Teatru Żydowskiego w Warszawie, Wrocławskiego Teatru Pantomimy.

Członek jury ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów choreograficznych i tanecznych. Członek Polskiego Forum Choreologicznego, Związku Artystów Scen Polskich ZASP i Stowarzyszenia Autorów ZAiKS.

Trzykrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego: stypendium dla twórców (2006, 2016) oraz stypendium z programu „Młoda Polska” (2012), dwukrotna stypendystka Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (stypendium dla młodych naukowców). Stypendystka Konferencji Rektorów Szwajcarskich (program SCIEX – Scientific Exchange Programme NMS.CH 2014–2015). Stypendystka Fundacji Balet ze Szczecina (2001) oraz Fundacji im. Pokusów z Krakowa (2002, 2003).

Laureatka grupowej Nagrody Rektora Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina I stopnia (2017) oraz dwukrotnie indywidualnej II stopnia (2012, 2017), Nagrody Choreograficznej Dyrektora Polskiego Teatru Tańca – Ewy Wycichowskiej (2005) oraz głównej nagrody The Best of Solo Performance (X Solo/Duo Dance Festival, Budapeszt, 2009).