Instytut Muzyki i Tańca wspiera profesjonalnych muzyków, tancerzy i instytucje artystyczne w realizacji ich misji

Kierownictwo

 

Katarzyna Meissner – dyrektor

Menedżerka kultury, teatrolog z wieloletnim doświadczeniem z branży finansowej. Absolwentka kierunku Wiedza o Teatrze na warszawskiej Akademii Teatralnej. Zarządzanie kulturą, promowanie jej i szukanie synergii z biznesem – to jej największe pasje zawodowe. 

W latach 2005–2013 współpracowała m.in. z Instytutem Adama Mickiewicza, Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina, Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Stowarzyszeniem im. Ludwiga van Beethovena, Gdańskim Teatrem Szekspirowskim czy Teatrem Nowy im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu przy produkcji projektów kulturalnych.

Brała udział w organizacji takich wydarzeń jak XVI Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina, Wielkanocy Festiwal im. Ludwiga van Beethovena, Festiwal Jazzowa Jesień w Bielsku Białej czy Festiwal La Folle Journée de Varsovie 2010.

W latach 2012–2020 pracowała w strukturach Santander Bank Polska (wcześniej Banku Zachodnim WBK). Zarządzała komunikacją relacyjną w zakresie działań sponsoringowych, opracowywania strategii komunikacji, kreowania projektów budujących wizerunek marki.

Jest autorką projektu Santander Orchestra. W jego ramach młodzi muzycy mają możliwość zarówno rozwijać swoje umiejętności pod kątem wybitnych tutorów i dyrygentów, jak i biorą udział w zajęciach, które przygotowują ich do świadomego i odpowiedzialnego kierowania karierą (m.in. prawo autorskie, zarządzanie finansami, komunikacja, marketing). Oprócz realizacji wielu działań biznesowych m.in. z zakresu optymalizacji procesów z ramienia banku kierowała również organizacją i komunikacją takich projektów jak UEFA Champions League, BZWBK Press Foto, Jazz Juniors czy Hans Zimmer Tour i koncert Davida Gilmoura w ramach Europejskiej Stolicy Kultury Wrocław 2016.

Silny nacisk kładzie na edukację środowisk artystycznych w zakresie zarządzania, marketingu i komunikacji oraz na działania wspierające stosowanie nowych technologii w kulturze. Tym obszarom poświęca wiele uwagi w ramach kierowania Instytutem Muzyki i Tańca.


                             

Aleksandra Dziurosz – zastępca dyrektora

                      

Tancerka, choreografka, nauczycielka tańca współczesnego, ruchu scenicznego i improwizacji. Doktor habilitowana sztuki w zakresie tańca, profesor Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, dyplomowana menedżerka kultury, pomysłodawczyni i dyrektorka Warszawskiego Teatru Tańca, dyrektorka Warsaw Dance Days. Międzynarodowego Festiwalu Tańca Współczesnego, kierownik artystyczna Chopin University Dance Company.    

Absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej im. Ludomira Różyckiego w Bytomiu, Pedagogiki Baletu (dyplom z wyróżnieniem) w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie oraz Podyplomowych Studiów Menedżerów Kultury w Kolegium Gospodarki Światowej Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Jako tancerka, pedagog tańca i choreografka występowała, uczyła i prezentowała swoje prace m.in. w Japonii, Hiszpanii, Puerto Rico, Chinach, Stanach Zjednoczonych, Grecji, Szwajcarii, Finlandii, Niemczech, Holandii, Danii, na Litwie, Ukrainie, Węgrzech, w Czechach i Polsce. Choreografka spektakli tanecznych oraz twórczyni ruchu scenicznego w spektaklach teatralnych i operowych. Tworzyła m.in. dla Polskiego Teatru Tańca, Kieleckiego Teatru Tańca, Praskiego Baletu Kameralnego (CZ), United Movement (CH), Conservatorio Profesional de Danza w Sevillii (E), Warszawskiej Opery Kameralnej, Teatru Powszechnego w Warszawie, Teatru Żydowskiego w Warszawie, Wrocławskiego Teatru Pantomimy im. H. Tomaszewskiego.

Członek jury ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów choreograficznych i tanecznych. Członek Polskiego Forum Choreologicznego, ZASP i ZAiKS.

Trzykrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego: stypendium dla twórców (2006, 2016) oraz stypendium z programu „Młoda Polska” (2012), dwukrotna stypendystka Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (stypendium dla młodych naukowców). Stypendystka Konferencji Rektorów Szwajcarskich (program SCIEX – Scientific Exchange Programme NMS.CH 2014-2015). Stypendystka Fundacji Balet ze Szczecina (2001) oraz Fundacji im. Pokusów z Krakowa (2002, 2003).

Laureatka grupowej nagrody Rektora UMFC I stopnia (2017) oraz dwukrotnie indywidualnej II stopnia (2012, 2017), nagrody choreograficznej Dyrektora Polskiego Teatru Tańca – Ewy Wycichowskiej (2005) oraz głównej nagrody The Best of Solo Performance (X Solo/Duo Dance Festival, Budapeszt, 2009).