„Myśl w ruchu: jak realizować działania edukacyjne z udziałem osób z niepełnosprawnościami?” – warsztat

8 grudnia 2016

Instytut Muzyki i Tańca zaprasza do udziału w warsztacie Myśl w ruchu: jak realizować działania edukacyjne z udziałem osób z niepełnosprawnościami?.  Warsztat adresowany jest do osób realizujących projekty edukacyjne z dziedziny tańca oraz edukacyjne projekty interdyscyplinarne. W czasie warsztatu skupimy się na praktycznych zadaniach, uczestnicy proszeni są o zabranie wygodnego, niekrępującego ruchów  stroju i butów.

Termin: 17 grudnia 2016

Miejsce: Warszawa, miejsce do potwierdzenia

Prowadzenie: Justyna Sobczyk i aktorzy Teatru 21, Rafał Urbacki

Harmonogram:

12.00-14.30 Justyna Sobczyk i aktorzy Teatru 21 Myśl w ruchu: w teatrze możemy rozmawiać o tym, jacy jesteśmy

14.30-15.30 przerwa

15.30-18.00 Rafał Urbacki Alternatywna motoryka i sensoryka. Kilka praktycznych refleksji w temacie

Udział w warsztacie jest bezpłatny.

 

Prosimy o przesyłanie zgłoszeń do 12 grudnia na adres mailowy: taniec@imit.org.pl (w temacie maila „zgłoszenie na warsztat Myśl w ruchu”). W zgłoszeniu prosimy o przesłanie krótkiego biogramu.

 

Justyna Sobczyk – pedagożka teatru (absolwentka Universität der Künste, Berlin), reżyserka. W 2013 roku stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Od 11 lat tworzy i rozwija w Warszawie Teatr 21 wraz z osobami z zespołem Downa i autyzmem. Współkuratorka programu performatywnego włączającego osoby z niepełnosprawnością Więcej niż teatr w ramach Olimpiady Teatralnej (Wrocław – ESK 2016). Związana z Instytutem Teatralnym w Warszawie, gdzie rozwija od podstaw ideę pedagogiki teatru. Współkieruje studiami podyplomowymi Pedagogika teatru, wykłada na Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza. Współzałożycielka Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. Poza Teatrem 21 realizowała spektakle dla dzieci. Laureatka Nagrody im. Konstantego Puzyny przyznawanej przez miesięcznik „Dialog”.

 

Rafał Urbacki – reżyser, choreograf krytyczny, antropolog ruchu. Studiował reżyserię dramatu w PWST im. L. Solskiego w Krakowie i kulturoznawstwo na UŚ w Katowicach. Autor ok. 40 choreografii, projektów partycypacyjnych, choreodokumentów, instalacji multimedialnych i muzycznych o charakterze krytycznym, współpracował też jako choreograf m.in. z Moniką Strzępką, Radosławem Rychcikiem, Katarzyną Kalwat. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Art Stations Foundation, Marszałka Województwa Śląskiego. Współpracuje jako wykładowca z Akademią Muzyczną w Krakowie i z Instytutem Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Po 11 latach spędzonych na wózku inwalidzkim od niedawna porusza się bez jego użycia dzięki opracowaniu autorskiej metody ruchu.

 

  • „Myśl w ruchu: jak realizować działania edukacyjne z udziałem osób z niepełnosprawnościami?” – warsztat | Justyna Sobczyk. Fot. Grzegorz Press.
  • „Myśl w ruchu: jak realizować działania edukacyjne z udziałem osób z niepełnosprawnościami?” – warsztat | Rafał Urbacki. Fot, z archiwum artysty.