Czy słuchowisko może stać się operą?

Autor: Winiszewska Hanna Kategoria: Recenzja Fraza kluczowa: Krytyka muzyczna 2.0 Data dodania: 16 lipca 2013

Recenzja uczestnika warsztatów krytyki operowej w ramach trzeciej edycji programu „Krytyka muzyczna 2.0”.

Przemysław Zych – Poíesis (2013)
Opera kameralna w jednym akcie na solistów i zespół kameralny
Libretto – Przemysław Zych na podstawie dramatu Zbigniewa Herberta „Rekonstrukcja poety”

XX Bydgoski Festiwal Operowy
Spektakl Fundacji Operalnia
Opera Nova w Bydgoszczy
Sala Kameralna im. prof. F. Krysiewiczowej
10.05.2013 r., godz. 18.00

światowa prapremiera

Utwór Poíesis Przemysława Zycha został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego  w ramach programu „Kolekcje” – priorytet „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca.

III edycja programu IMiT „Krytyka muzyczna 2.0”, realizowana we współpracy z Opera Nova, odbyła się w dniach 9-11 maja 2013 roku w Bydgoszczy. Tematem edycji była krytyka operowa. Program obejmował uczestnictwo w wykładzie inauguracyjnym, warsztatach oraz publikację napisanych przez uczestników tekstów. Uczestnictwo w programie obejmowało także udział w panelach i wykładach Forum Krytyki Operowej, organizowanego przez Operę Nova w ramach XX Bydgoskiego Festiwalu Operowego. Wykład inauguracyjny poprowadziła prof. Małgorzata Komorowska, a warsztaty dr Daniel Cichy, który dokonał także konsultacji napisanych przez uczestników programu tekstów.

Przedmiotem recenzji były spektakle w ramach XX Bydgoskiego Festiwalu Operowego: Modest Musorgski – Chowańszczyzna i Przemysław Zych – Poíesis.


Krytyka muzyczna 2.0 - Hanna Winiszewska - Czy słuchowisko może stać się operą - pobierz